Forum > Diverse saker > Debatt

Anonym
Opprettet 26.03.2011 av Anonym.
Mangel på folkeskikk eller bare lav intelligens?
Forleden så jeg et bilde i megafonen med en mann som etterlyste meldinger. For å være hyggelig tok jeg en titt. Not my cup of tea..Bilde han åpenbart har tatt selv - i senga.. bilder av bikkja m.m. Skrek ensom, sær og harry lang vei. Men for å være hyggelig - skrev jeg en liten hilsen.
Tilbake - frekt og lite intelligent svar. Blokkerte seff. Men undrer meg på - er det så vanskelig å utvise normal folkeskikk på nett? Eller er enkelte menn bare særdeles lite (sosialt) intelligente?

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 29.03.2011 av Anonym
Hei! Du har nok dessverre helt rett, enkelte mennesker klarer ikke å utvise normal folkeskikk på nett. Dette er nok noe som gjelder generelt på nettet, uavhengig av kjønn. Dersom du feks leser kommentarene folk klarer å skrive under artikler på VG eller Dagbladet blir man rimelig satt ut. Det virker som enkelte "glemmer" alt som har med folkeskikk å gjøre så lenge man fysisk ikke er i kontakt med en person. Jeg tenker dette er mennesker som ikke klarer å hevde seg i samfunnet ellers, og som har et behov for å "ta igjen" et sted der man slipper å se motparten i øyene...
Anonym
#2. Postet 11.04.2011 av Anonym
Er et velkjent fenomen dette. En kan tillate seg meget mer på nett enn i det virkelige liv og slippe unna med det. Man må nok bare ta det for det det er og holde seg unna slike så godt som man kan. Er litt glad for at jenter er roligere på tastene og ikke sender alt som måtte falle dem inn avgårde.
Anonym
#3. Postet 13.04.2011 av Anonym
Jaco - tok en titt på vg.no og ble litt satt ut, ja. Mange med fritidsproblemer - og åpenbart andre problemer.
Anonym
#4. Postet 14.04.2011 av Anonym
Jaco - tok en titt på vg.no og ble litt satt ut, ja. Mange med fritidsproblemer - og åpenbart andre problemer.
Ja, ikke sant :) Folk glemmer ofte saken de diskuterer, og er mer opptatt av å finne noe å krangle om. Som feks å rakke ned for andres kommentarer og fortelle hvor håpløse alle andre er. Ikke bra, vi får gå foran som et godt eksempel Ms X ;-)
Anonym
#5. Postet 23.04.2011 av Anonym
Ja, eller kanskje de tror at det er morsomt, smart, intelligent etc. Bakvendt det der med nett og dårlig kommunikasjon. Har også vært inne og lest svar på artikler rundt om, og det er helt vilt hva folk kan lire av seg. Merkelig egentlig, men er vel fordi man er anonym (kanskje ikke her inne med bilde og det hele da) og endelig har et sted å få ut frustrasjon/aggresjon og sterke meninger.
Anonym
#6. Postet 24.05.2011 av Anonym
Ett velkjent fenomen i moderne media at folk skal rakke ned på andre. I USA har de kalt det for Trollin. Norsk wikipedia definerer det slik: "Troll er et fenomen som forekommer på forskjellige debattfora på Internett, særlig på nyhetsgruppene (USENET), hvor en person skriver innlegg egnet til å provosere folk og fremkalle en hissig diskusjon. Et troll mener ikke nødvendigvis hva han skriver; hans primære formål med innleggene er ikke å argumentere for en påstand, men å få folk til å hisse seg opp og «bite på kroken»."

Og jeg må si meg enig i at det er mye mangel på folkeskikk i de fleste debattforum\møtesteder. Triste greier!
Anonym
#7. Postet 29.05.2011 av Anonym
Hmmm pussig fenomen det der!
Ensom og søker kontakt - profilen er uinteressant - og henvendelsen lite delikat!
Lærer de ikke? Eller er det slik at de likevel får kontakt med noen?

,,,og ja ser trenden på bloggene også, må liksom ha igang en usakelig "krangel".
Anonym
#8. Postet 05.04.2012 av Anonym
Det er en grunn til at enkelte er ensomme....! Kan være mange grunner til ensomhet, har erfaring med det selv, men noen grunner er mer opp i dagen enn andre.
Det er nok enklere å være ufin med vern av et skjerm og et tastatur, samt lang fysisk avstand. Men trøst deg med at det finnes mange med ÆRLIGE hensikter der ute. Det sier vel mer om den personen enn om deg, så vær glad for at han røpet seg med en gang. Har opplevd rare holdninger fra enkelte selv, det er vel like greit, er flere fisker i havet.
Anonym
#9. Postet 18.04.2012 av Anonym
Det er bare å ta en titt på VG og Dagbladet så skjønner man at enkelte tydeligvis ikke klarer å oppføre seg normalt på nett. Enig med deg, lavmål rett og slett! Vi får gå foran som gode eksempler :)
Anonym
#10. Postet 20.04.2012 av Anonym
Hei. Jeg er helt enig med deg og har irritert meg over det mange ganger selv.
Bilder sier mer enn 1000 ord sies det. Noen får sagt det med et bilde for å si det sånn!

Det som er det verste med det, det er at upassende bilder "får lov til" å bli lastet opp, mens et utydelig eller "utfordrende" profilbilde glatt får avslag. Profilbilder er det ofte regler for hva som er tilatt og ikke med tanke på hvordan man skal presentere seg selv osv. Så glemmer man at det kan opprettes et helt album fritt med ubegrenset antall bilder, hvor grensene ikke finnes??

Nå ble det veldig sånn på at det er menn som er ufine på det osv. Hvis jeg oppfattet det riktig da? I senga? Bikkja er vel ikke så ille?

Jeg synes dette kommer mest fra jenter faktisk! Det er utringinger, truser, bein og kropp hele veien! Om og gjøre å vise mest, nærmest mulig og det fineste undertøyet i skuffen. Jenter er og skal være sensuelle som kjønn, men ikke missbruk det!!!

Jeg har den oppfattning at menn er mer på det å skrive om sex og hinte frem med ting og det er gjerne det første og eneste de sier og er interessert i.

Mathilde